Nieuws

> Scholingsvoucher voor nieuwe start

Scholingsvoucher voor nieuwe start

Foutmelding

The page style have not been saved, because your browser do not accept cookies.

Milou (28 jaar) woont in Oosterbeek en volgt met hulp van de scholingsvoucher nu eindelijk haar hart. Na jaren werken in de horeca laat zij zich nu omscholen tot pedagogisch coach.

Zij vertelt: ‘‘Met het diploma van de middelbare hotelschool op zak, werkte en woonde ik, samen met mijn vriend, twee jaar op Bonaire. Teruggekomen in Nederland kregen wij een kindje en had ik verschillende horecabanen. Werk in de horeca is leuk, maar ik zag mij daar niet nog jarenlang werken. Ik vond kinderen altijd heel leuk en het kriebelde altijd op de achtergrond om daar ooit mijn werk van te maken.”

Omscholen

De stap naar omscholing was tot nu toe een te spannende stap voor mij en bovendien zag ik een vierjarige opleiding niet zitten. We hebben inmiddels twee kinderen en vier jaar geen salaris verdienen is dan wel lang. Maar de coronatijd, de komst van een nieuwe opleiding en het Leerwerkloket zorgden voor een kanteling. Mijn contract werd niet verlengd en ik belandde in de WW. Ik kreeg een tip van een vriendin over een nieuwe 2-jarige opleiding waarin je leert voor Pedagogisch Educatief Professional (PEP) en werd direct enthousiast.

Scholingsvoucher

De adviseur van het Leerwerkloket vertelde mij over de mogelijkheid van een scholingsvoucher met een maximaal waarde van 1500 euro. Ik stuurde direct mijn motivatie in en ik kreeg twee weken later bericht dat mijn aanvraag was toegekend! In verhouding is het een klein bedrag maar voor mij betekent het veel. Ik ga straks een dag in de week naar school, loop 2 dagen stage bij een kinderdagverblijf waarvan een dag op de groep en 1 dag meelopen met een pedagogisch coach. Daarnaast nog een dag thuisstudie, dus het houdt me de hele week bezig. Financieel betekent dit dat ik twee jaar geen inkomen heb en daarom is de voucher meer dan welkom! Ik kijk er naar uit om te starten en het geeft mij een goed gevoel dat ik nu dan echt de switch maak.

Wil jij een opleiding volgen die de kans op een (andere) baan vergroot? Vraag of jij in aanmerking komt voor een scholingsvoucher die maximaal € 1.500 euro van jouw opleiding vergoedt. Op = op. Kijk op https://foodvalley.lerenenwerken.nl/.

Leerwerkloket:  Leerwerkloket regio Foodvalley