Nieuws

> ‘Werken geeft zo veel voldoening’

‘Werken geeft zo veel voldoening’

Statusbericht

The page style have been saved as Zwart/Wit.

Anja van Leeuwen (56, WAO)

webdesigner bij Leerwerkloket Utrecht

Anja van Leeuwen  heeft de ziekte van Crohn, SLE en het syndroom van Sjögren. Na bijna 35 jaar verloor ze haar baan vanwege haar ziekte.

‘Ik heb het daar erg moeilijk mee gehad. Nu, 4 jaar later, kan ik voorzichtig zeggen dat ik gelukkiger ben. Daar speelt mijn werk voor het Leerwerkloket Utrecht een grote rol in. Ik ben opleidingen gaan doen om me te ontwikkelen op het gebied van webdesign. Ik krijg hier alle vrijheid om de website te verbeteren. Ik werk inmiddels al ruim 3 jaar betaald op de woensdagmiddag en ik heb het prima naar mijn zin. Iemand moet eigenlijk als een puzzelstukje passen in een organisatie.

Het werk moet passend zijn, maar er moet ook een klik zijn met de collega's. Ik heb het bijzonder goed getroffen ook met mijn collega's bij het Leerwerkloket.

Het is mijn droom om mensen op weg te helpen naar een baan omdat ik zelf gemerkt heb hoe belangrijk het is om lekker aan het werk te zijn. Dat kan ik bij het Leerwerkloket. Het geeft zoveel voldoening. Daarnaast werk ik ook 2 middagen voor Onbeperkt aan de Slag. Hier wordt direct contact gelegd tussen werkgevers en werkzoekenden met een beperking. Dat is helemaal mijn doelgroep natuurlijk. Ik snap wat deze mensen doormaken.’ 

‘Werken geeft zo veel voldoening’