Nieuws

> Facebookactie deel en like van start: Geprikkeld

Facebookactie deel en like van start: Geprikkeld

Statusbericht

The page style have been saved as Zwart/Wit.

Maand van leren en werken

Geprikkeld

Dit is nu al de derde keer deze week dat iemand tegen me zegt: “Jij moet eens wat beter voor jezelf leren opkomen.” Alsof ik dat nu nog niet kan!  

Eerst al mijn schoonmoeder die vindt dat ik haar zoon geen weerwoord genoeg geef, waardoor hij in haar ogen teveel zijn eigen gang gaat. Dan die cliënt die vindt dat ik onvoldoende mijn best doe om wat extra’s voor haar geregeld te krijgen. “Jij laat over je lopen, laat me het zelf maar regelen”, is wat ze zegt. Dat is me toch wel een beetje mijn eer te na.  En dan vandaag mijn collega die zich hardop afvraagt of ik wel voldoende verstand heb van waar ik mee bezig ben. “Waarom doe je dat niet zoals het hoort, je weet toch wel hoe dat moet?”. Ik weet dat best, maar omdat een andere collega het zo handig doet op haar manier, laat ik haar haar gang gaan, ook al weet ik dat we dat eigenlijk niet meer zo moeten doen.

Al die bemoeienis met hoe ik het doe irriteert me, maar ik voel dat ze ergens wel gelijk hebben. Uit een soort van gemakzucht laat ik dingen gaan, ook al zou ik wel anders willen. Ik heb geen zin in ruzie en eerlijk gezegd, soms weet ik het ook niet hoe het nu precies zit. ’s Avonds spreek ik een vriend. Hij vraagt me hoe het met me gaat en ik brand los. “Ze vinden allemaal dat ik het niet goed doe!”  Hij luistert. Nadat ik mijn hart heb gelucht vertelt hij over de training die hij laatst voor zijn werk heeft gevolgd, door de baas betaald. Het ging over in je kracht gaan staan en leren waar je écht goed in bent.

De volgende dag heb ik me ingeschreven voor een informatiebijeenkomst voor de training: ‘Ontdek je kwaliteiten’. Ik ben benieuwd, nooit te oud om te leren! 

Gun jij jezelf of iemand anders ook zo'n boost in zelfvertrouwen? Deel en like dit op Facebook Leerwerkloket Midden-Brabant en maak kans op een uitgebreid ontwikkelgesprek!