Nieuws

> Beste Leermeester Bouw & Infra 2014

Beste Leermeester Bouw & Infra 2014

Kees Wijsman

Kees Wijsman, werkzaam bij Vink Bouw in Nieuwkoop, is de Beste Leermeester Bouw & Infra 2014. Hij is door een onafhankelijke jury gekozen als de beste van de 16772 gecertificeerde leermeesters in de bouw- en infrasector. Wijsman kreeg de prijs tijdens de Dag van de Leermeester op 27 november. De ervaren leermeester was verheugd over de onderscheiding en de felicitaties die hem ten deel vielen. “Ik had het zo gehoopt en nu ben ik het, wat ben ik blij!” zegt de geëmotioneerde leermeester Kees Wijsman.

Bij de uitreiking van de prijs werd Kees Wijsman via een videoboodschap gefeliciteerd door astronaut André Kuipers, tevens ambassadeur van het Techniekpakt. “Leermeesters in de bouw en infra zijn fantastische ambassadeurs van techniek. Zij brengen vaktechniek over op volgende generaties en zorgen ervoor dat vakmanschap ook in de toekomst blijft bestaan. Blijf hiermee doorgaan!”, aldus André Kuipers.

Volgens de jury heeft de winnaar uitstekende pedagogische en didactische kwaliteiten en is vakinhoudelijk en onderwijskundig volledig bij. Bovendien “lopen de leerlingen met hem weg”. Daarmee kreeg hij de voorkeur boven de twee genomineerde leermeesters, Leo Kamphuis (Bouwbedrijf Steggink, Reutum) en Marien Trienekens (Mobile Tower Cranes, Veghel).

De prijsuitreiking voor Beste Leermeester was dit jaar gekoppeld aan de Dag van de Leermeester. Tijdens deze dag volgden 150 leermeesters, op drie verschillende locaties, een extra feestelijke nascholing, met aansluitend de prijsuitreiking.

Fundeon, 27 november 2014

Leerwerkloket: